Nescafé in Shanghai

Nescafé en JC Decaux slaan de handen ineen voor het promoten van een nieuw product; de Cold Brew. De wens vanuit Nescafé was in Shanghai een campagne op te zetten waarbij voorbijgangers geprikkeld werden om mee te doen aan een activiteit waarbij deze koffie centraal stond. Naamsbekendheid en introductie van Cold Brew.


De locatie was al gauw bekend. Het metrostation van Shanghai, waar duizenden reizigers dagelijks passeren was de uitgelezen plek voor de introductie van een nieuw product. Om betrokkenheid te vergroten is besloten gebruik te maken van een interactief spel. Dit kan zowel op het station in het “groot” gespeeld worden, als op de eigen mobiele telefoon door gebruik te maken van de QR code. De bedoeling is simpel; het proces van het maken van een Cold Brew koffie staat beschreven op een groot bord. Aansluitend is een groot scherm gemonteerd waarop een spel te zien is. De laatste druppels koffie moeten worden opgevangen in een flesje. Als het spel goed is volbracht en er zijn voldoende druppels gevangen. Kan de consument met een code op zijn/haar telefoon een gratis Cold Brew koffie halen uit een automaat.

Wil je het spel zien? Bekijk dan het filmpje!