May the Digital Signage Be With You

Niet zo lang geleden in een sterrenstelsel hier ver, ver vandaan werden de krachten van klanten aangewakkerd met hulp van de kracht van narrowcasting.

De meeste marketingattributen voor films zijn gewoon marketingattributen zoals een poster en een trailer, behalve als het gaat over 1 van de meest langverwachte films in de geschiedenis. December 2015: alles was in de ban van “Star Wars: Episde VII - A Force Awakens”. Niemand ontkwam er aan. De film ging op 15 december 2015 in premiere.

 

Supermarktketen Carrefour en Indooroopilly Shopping Centre in Queensland, Australië maakten op spectaculaire wijze goed gebruik van de interactieve mogelijkheden van narrowcasting om zo The Force over te brengen op het winkelend publiek.

 

Carrefour had een interactieve video wall opgezet voor hun klanten in Roemenië om hun boodschappen te doen met behulp van “The Force”, ook bekend als de Microsoft Kinect Sensor.

 

 

Indooroopilly Shopping Centre had iets anders bedacht: een Star Wars Costume Competition digitale kiosk. Hun doel was om shoppers te entertainen en hun te verbinden met social media. De configurator stelde gebruikers in staat om van zichzelf een foto te maken in hun favoriete Star Wars kostuum en deze te uploaden naar de Facebook-pagina van het winkelcentrum. Onder de leukste inzendingen werd er prijs verloot bestaande uit een Star Wars Limited Edition PlayStation 4 pakket en een cadeaubon ter waarde van $ 500,- van Indooroopilly Shopping Centre. 
 

Hoe werkt het: een Star Wars fan gaat gewoon voor het scherm staan en de sensors detecteren de positie van het lichaam van de fan, daardoor konden ze met behulp van handbewegingen en te gekke kostuum scoren, daarna werd er een foto gemaakt en werd het geüpload naar de Facebook-pagina.

 

Zien hoe ze dat deden? Klik dan op onderstaand filmpje!

 

 

 

Reacties

Reactie toevoegen