Gezichtsherkenning

Om de lancering van een nieuwe yoghurt-smoothieserie te promoten, werkte Yoplait samen met JCDecaux in Sydney. Door gebruik te maken van gezichtsherkenning hebben zij een waardevolle campagne opgezet die tot veel positieve reacties heeft geleid.


Voorbijgangers werden uitgenodigd mee te doen met het interactieve scherm. Op het moment dat er een gezicht gedetecteerd werd verscheen er een bericht waarin voorbijgangers werd gevraagd om te glimlachen of te fronsen voor een gratis smoothie. Een sticker op de vloer gaf aan waar ze moesten staan om deel te nemen. Het beeldscherm voerde de gegevens van een camera naar een machine-learning algoritme dat was getraind om gezichtsoriëntatie te detecteren. Deze herkende in het gezicht een lach of een frons en deelde tegoedbonnen uit met ‘Keep Smiling’ of ‘Fix your Hanger’ welke ingewisseld konden worden voor een gratis smoothie.

Met 1.220 interacties en 564 uitgegeven vouchers creëerde Yoplait in samenwerking met JCDecaux nieuwsgierigheid naar het nieuwe product onder de voorbijgangers. Ook op social media is de campagne veel genoemd. Al met al een succesvolle Digital Out of Home Campagne!

Nieuwsgierig? Bekijk dan hieronder het filmpje.