Campagne in teken van de liefde

Afgelopen Valentijnsdag heeft Pandora, het juwelenbedrijf, een interactieve campagne opgezet in Londen. In samenwerking met JCDecaux is gekozen voor een zeer opvallende opstelling in het midden van het drukbezochte winkelcentrum Westfield Stratford City.

 

 


Klanten konden vragen stellen aan de chat-bot genaamd Gemma. Zij gaf antwoorden op vragen als: "Tips voor de eerste date" en andere liefdes gerelateerde onderwerpen. Als de consumenten het niet eens waren met het antwoord van Gemma, konden zij op een knop klikken met “misschien niet” of “probeer opnieuw”. Gemma gaf dan een andere optie. Het doel van deze campagne was om het minimalistische, stijlvolle en verfijnde merk in de schijnwerpers te zetten voor Valentijnsdag. Niet meer dan logisch wordt er voor Valentijnsdag veel geld uitgegeven aan cadeau’s voor geliefden. Op nummer 1 staan uiteraard sierraden. Pandora pakt hiermee een prachtig moment haar consumenten positief te activeren middels een opvallende narrowcasting campagne waarin de consument liefdesadvies krijgt van de chat-bot Gemma.

Je kunt de campagne hieronder bekijken.