Retail branche stapt massaal over op elektronische prijslabels!

De prijs-prestatie verhouding van elektronische prijslabelsystemen is de afgelopen jaren zo sterk verbeterd, dat steeds meer retailers de overstap maken naar deze nieuwe techniek.

De nieuwe generatie labels zijn op basis van e-Paper technologie, een techniek die bijvoorbeeld ook wordt toegepast in veel E-Readers. De digitale prijslabels bieden enorm veel voordelen als het gaat om het tonen van informatie voor zowel de consument als voor de detaillist zelf. Hierbij kan gedacht worden aan omschrijvingen, houdbaarheidsdata, land van herkomst, logo's en zelfs scanbare barcodes. Door de systemen te koppelen aan datasystemen kan er centraal op elk moment van de dag nieuwe informatie over een product doorgevoerd worden op het schap. Deze manier van werken is dus erg efficiënt, de eenmalige investering verdient zich binnen no-time terug.

De wereldwijde markt groeit dan ook gestaag, afgelopen jaar zelfs spectaculair, met een groei van 23.98% en een totaal omzet van 317 miljoen Euro. Verwacht wordt dat de omzet wereldwijd de komende 5 jaar stijgt naar ongeveer 1,2 miljard Euro.