Nutella zorgt voor glimlach in het centrum van Amsterdam.

In samenwerking met JCDecaux komt Nutella met het idee om een campagne te starten welke in het teken staat van een positieve verassing.  De mooiste manier om iemand positief te verassen is het geven van complimentjes. Iets wat tegenwoordig veel te weinig gedaan wordt volgens Nutella. Tijd om hier verandering in te brengen!


Nutella plaatste in Amsterdam een scherm, dat was voorzien van tijdelijke verborgen camera- en audioapparatuur. Door deze slimme techniek kan er op afstand realtime gecommuniceerd worden met het publiek. Om de interactie goed en vrolijk te laten verlopen werd Ruben van der Meer (cabaretier) betrokken bij deze campagne.  Aan hem de taak om voorbijgangers te verassen met mooie complimenten. Met woorden als “Mooie mutsen” en “Wat zie je er goed uit vandaag”, krijgt hij voorbijgangers zo ver om te blijven staan en een gesprek aan te gaan. Ruben ontvangt op zijn beurt complimenten terug en krijgt zelfs een dikke knuffel. De deelnemers ontvangen op het einde van deze positieve ervaring nog een mooi aandenken; een pot Nutella met een positieve boodschap!

Nieuwsgierig naar de reacties? Kijk dan snel naar onderstaand filmpje voor de reacties van enkele voorbijgangers.