Narrowcasting op het nieuwe vliegveld van Istanbul

Samsung Electronics heeft onlangs haar SMART-signage oplossing geïmplementeerd op de nieuwe luchthaven van Istanbul. Het vliegveld is het grootste ter wereld en zal jaarlijks 200 miljoen passagiers bedienen. Het vliegveld werd op 29 oktober 2018, de nationale feestdag in Turkije, officieel geopend door de Turkse president Erdogan.


Geavanceerde technologiesystemen waarmee passagiers en personeel op een heldere wijze geïnformeerd of geamuseerd worden. Dat was de doelstelling voor narrowcasting op het vliegveld. Media Port Istanbul, de exploitant van de digitale advertentie van Istanbul Airport en Samsung sloegen de handen ineen voor dit immense project, wat uiteindelijk bijna 700 Samsung SMART LCD's en LED-signaleringen en LED-schermen bevat. Het totale oppervlak van de LED-displays komt neer op ongeveer 1050m2!
Samsung heeft met hulp van B.T. Global het project met succes opgeleverd in slechts 45 dagen.
De in het oog springende LED-signage van Samsung verwelkomt bezoekers met twee reusachtige LED-schermen van 193 m² aan de internationale vertrekhal. Daarnaast is er narrowcasting te vinden in aankomsthallen, bagagelocaties, incheckruimtes, paspoortcontrole en lounges.

"We zijn trots om deel te nemen aan een van de belangrijkste projecten in de geschiedenis van Turkije en een geweldige prestatie in de wereldwijde luchtvaart", zegt Seog-gi Kim, Executive Vice President van Visual Display Business bij Samsung Electronics. "Samsung SMART Signage garandeert niet alleen een uitstekende kleuren- en beeldkwaliteit om de aandacht van de bezoekers te trekken, maar het duurzame IP5x-gevalideerde ontwerp zorgt voor 24/7 continue inhoudslevering ongeacht milieufactoren, waaronder stof, vuil en blootstelling aan licht."
 
In onderstaand filmpje treft u een animatie van het nieuwe vliegveld.