Narrowcasting campagne geeft toeristen financieel inzicht!

Een kopje koffie in Praag, wat kost dat eigenlijk? En wat betaal je voor een gemiddeld 3 gangen-menu in Barcelona? Vragen waar je als toerist waarschijnlijk niet direct het antwoord op weet. Dit was voor Group Banque Populaire, bestaande uit 15 regionale banken de reden om een narrowcastingcampagne te starten op vliegveld Charles de Gaulle (Parijs).

Via grote touchscreens in de vertrekhal is het mogelijk om de prijzen te vergelijken van 2000 verschillende bestemmingen over de gehele wereld! Het scherm toont twee bestemmingen tegelijk, die de gebruiker kan selecteren in een vervolgkeuzemenu. Er kan vervolgens een bepaalde dienst of bepaald product geselecteerd worden zoals kleding, drankjes, bioscoopkaartjes of bijvoorbeeld een taxirit. Het scherm toont vervolgens van beide bestemmingen de prijs. De prijsbarometer laat vervolgens zien welke locatie er duurder is. Kortom, voor de reizigers op vliegveld Charles de Gaulle heeft de eindbestemming geen geheimen meer wat betreft de lokale prijzen.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onderstaande video!

Reacties

Reactie toevoegen