Metrostation omgebouwd tot museum

Om het Chineese nieuwjaar te vieren is KFC een samenwerking aangegaan met het Nationaal Museum van China. Het metrostation in Shanghai is omgebouwd tot een historische tentoonstelling om de geschiedenis van Shanghai te eren. KFC begrijpt het belang van cultuur, traditie en de focus op familie in China en gaat terug naar de roots tijdens de Chinese nieuwjaarsvieringen.


Tijdens de tentoonstelling wordt gebruik gemaakt van diverse narrowcasting mogelijkheden. Op maat gemaakte kolommen presenteren historische replica’s, met een gedetailleerde beschrijving van elk item. Daarnaast wordt er middels interactieve narrowcasting ingegaan op het Mingtijdperk. Dit tijdperk wordt beschouwd als "een van de grootste periodes van ordelijke regering en sociale stabiliteit in de menselijke geschiedenis” en is de grote trots van China.
Een interactief digitaal scherm toont een geanimeerde versie van een beroemd schilderij uit deze Ming-dynastie. Mensen kunnen via de smartphone middels een QR-code verbinding maken met het scherm en een spel spelen over de verschillende culturele aspecten van dit tijdperk.
Wegens de diversiteit van het aanbod in deze tentoonstelling spreekt de KFC een breed publiek aan en krijgen zij respect voor de waardering van cultuur en historie. Een fantastisch voorbeeld van DOOH (digital out-of-home reclame) en gebruik van interactieve narrowcasting.

Wil je weten hoe de tentoonstelling eruit ziet? Bekijk dan nu het filmpje.