Dansen voor een Big Mac

McDonald's maakt al jaren slim gebruik van narrowcasting. Zowel binnen de McDonalds-zaken als buiten de deur, probeert deze bekende fastfoodketen nieuwe klanten te werven, maar ook bestaande klanten aan te sporen tot nieuwe aankopen. Zo was de 50ste verjaardag van de welbekende Big Mac een uitgelezen kans om een nieuwe campagne op te zetten.


Ter ere van hun legendarische burger lanceerde McDonald’s een speciaal betaalmiddel genaamd de McCoin, om de favoriete burger mee te kopen. Voor elke tien jaar dat de Big Mac bestaat, is er een variant van de McCoin. Deze kan worden gebruikt als betaalmiddel, maar is tegenwoordig ook een verzamel item. De 5e munt is nu uit ter ere van de 50ste verjaardag van de Big Mac. Om extra aandacht te krijgen voor deze campagne is er in de Colombiaanse stad Bogota begin november 2018 een narrowcastingcampagne gestart. Het doel is de consument actief betrekken bij de campagne om een munt te bemachtigen waarmee zij de geliefde Big Mac kunnen kopen. In een bushokje is een display geïnstalleerd met slimme technologie zoals motion detection, waarmee beweging in de omgeving gedetecteerd kan worden. Er worden silhouetten van figuren in een bepaalde danshouding vertoond die de consument activeren mee te dansen. Als zij de dans correct uitvoeren krijgen zij de felbegeerde McCoin.Bekijk hieronder zelf het filmpje