College op het perron

Naamsbekendheid vergroten en de doelgroep kennis laten maken met onderzoeken die normaal gesproken binnen de kring van academici blijven. Dat was de doelstelling van ‘Perroncollege’ van de Open Universiteit. In samenwerking met mediabureau Zigt en outdoor-exploitant Exterion Media zijn zij een campagne gestart op de drukste perrons in Amsterdam, Den haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Amersfoort.

 

 


Uit onderzoek blijkt dat een reiziger gemiddeld 6 minuten wacht op de trein. Het college wordt daarom elke 6 minuten getoond op de digitale schermen van Exterion. Door middel van een slimme data-koppeling met de NS-dienstregeling wordt dit bij vertraging aangepast. Dan wordt een college eens per 3 minuten getoond.
De perroncollege’s bestaan uit korte animatie filmpjes van ongeveer 1 minuut die ingaan op maatschappelijke vraagstukken. Leren terwijl je wacht. ‘Met de onderwerpen bestrijken we ons complete pakket aan wetenschapsgebieden’, verteld Marco Koolen, manager Markt-en Studentcommunicatie bij de Open Universiteit. ‘De perroncolleges krijgen een vervolg op de website van de Open Universiteit, waar we verdiepende content delen met de bezoekers. Daar verwijzen we hen naar de opleidingen die aansluiten op het thema.

Tijdens de FEPE International Annual Awards 2019 is het Perroncollege uitgeroepen tot de beste Creative Digital Execution, die volgens de jury briljant gebruik van het medium en heeft bewezen en daarbij zeer effectief en memorabel is gebleken.

Jammer dat je deze campagne hebt gemist? Gelukkig staan alle Perroncollege’s op Youtube!