Narrowcasting vindt steeds vaker zijn weg in wereldsteden.

In steeds meer wereldsteden wordt narrowcasting toegepast om met name toeristen maar ook inwoners te informeren. De drie belangrijkste redenen waarom narrowcasting steeds populairder wordt in openbare gebieden hebben we voor je op een rijtje gezet.


Informatie is altijd up to date.

De informatie die vertoont wordt is altijd up to date in tegenstelling tot gedrukte media. En mocht dit toch niet het geval zijn dan is dit met een druk op de knop te wijzigen. Door deze snelle verwerking is narrowcasting een betrouwbare maar vooral een zeer actuele informatieverstrekker.

 

 

Navigeren en lokale content.

Door gebruik te maken van een digitale plattegrond wordt het navigeren in de stad voor toeristen een stuk eenvoudiger. Door hier real life informatie aan toe te voegen zoals file-informatie of wachttijden bij bezienswaardigheden is je doelgroep altijd goed geïnformeerd.

Het delen van actueel lokaal nieuws, aankomende evenementen en een lokaal weerbericht geven een goed inkijkje in wat er op dat moment lokaal leeft.

Reclame.

Adverteren middels narrowcasting is een van de meest gebruikte functies die narrowcasting biedt, zo ook op openbare plekken. De lokale middenstand kan zo op een zeer efficiënte manier haar doelgroep bereiken. Dit resulteert in meer publiciteit en indirect in meer omzet voor de middenstand.