Gemeente Apeldoorn start met narrowcastingproject.

Begin december is het eerste narrowcastingscherm met toeristische informatie in het stadhuis van Apeldoorn geactiveerd. Dit was het startsein voor het uitrollen van een narrowcastingsysteem binnen de gemeente. Op verschillende strategisch gekozen plaatsen is actuele informatie over evenementen en toeristische activiteiten te zien.

In opdracht van de Gemeente Apeldoorn heeft stichting Apeldoorn Marketing dit project tot stand gebracht. Doelstelling is om recreanten en toeristen zo goed mogelijk te informeren over alles wat er te doen en te zien is in Apeldoorn. Door narrowcasting in zetten kan er per locatie een specifieke boodschap vertoond worden over wat er op dat moment te doen is. Komend jaar worden er nog meer schermen geplaatst waarmee toeristen en inwoners van de stad voorzien worden van informatie. Naast informatie is het voor de lokale middenstand mogelijk om te adverteren via de schermen.

Opdrachtgevers vanuit de gemeente Apeldoorn zijn wethouders Mark Sandmann (Economische Zaken) en Nathan Stukker (o.a. Citymarketing en Evenementen). Stukker: "ook dit jaar worden er weer honderden evenementen georganiseerd en dat mogen we veel breder bekend maken wat mij betreft. Dit nieuwe narrowcastingsysteem past perfect in die ambitie". Wethouder Sandmann sluit zich daarbij aan : "Op de Veluwe werken bijna 21.700 mensen in de vrijetijdssector. Daarom investeren we ook samen in een hartelijke ontvangst van binnenlandse en buitenlandse gasten.

Kijk voor meer informatie op de website of bekijk onderstaand filmpje.