“Daytona International Speedway” implementeert narrowcasting rond het circuit.

Een van Amerika’s grootste race events, Daytona 500, maakt voor het eerst kennis met narrowcasting. Het event dat plaats vindt op het “Daytona International Speedway” circuit krijgt een grondige make-over, een van de onderdelen betreft implementatie van narrowcasting. 

De eigenaren van het circuit waren op zoek naar manieren om de beleving en betrokkenheid van bezoekers te kunnen vergroten. Na grondig onderzoek kwam men uit bij een narrowcasting oplossing.

Door het plaatsen van maar liefst 200 speciale outdoor LCD displays op strategische plaatsen, is de organisatie in staat om al haar gasten te informeren.

Naast informatievoorziening over het racecircuit zelf is er natuurlijk ook ruimte voor sponsors om hun reclameboodschap over te brengen. Ook zullen social media activiteiten omtrent de race via o.a Facebook en Twitter, real life vertoond worden.

De schermen zijn voorzien van gratis wifi en bluetooth beacons waar bezoekers gratis gebruik van kunnen maken. In ruil voor gratis wifi krijgt de organisatie data aangeleverd waarmee de impact van advertenties kan meten en het optimaliseren van de routing rond het racercircuit.

Om het plaatje compleet te maken is er een mobiele app ontwikkeld die gebruikt kan worden op je mobiele telefoon en verbonden is met het narrowcasting display.