Narrowcasting trends voor 2014

Vanuit het perspectief van The Digital Signage Experts Group bespreken we de opkomende trends op het gebied van Narrowcasting. Welke ontwikkelingen die we in 2013 zagen onstaan gaan verder in 2014 en van welke trends nemen we voorgoed afscheid? Wat gaan we in 2014 zien op het gebied van bijvoorbeeld Content, Design, Software en Hardware?

Content

  • Analytics waren een hot topic in 2013, maar in 2014 wordt dit nog belangrijker. Met nieuwe inzichten in wie de kijker is, hoe lang ze naar het scherm kijken (verblijftijd) en wat de impact van de content is op de kijker.
  • We zullen de aard van narrowcasting begrijpen als tool voor gedragsveranderingen.
  • Er zal een nieuw begrip komen voor de betekenis van 'call to action' in narrowcasting boodschappen.
  • Social media netwerken zullen veel meer geaccepteerd en geïntegreerd worden in content ontwerp.

Design

  • Het ontwerp van narrowcasting systemen zal minder complex worden in het geval van de meeste applicaties, maar ook juist complexer daar waar nodig.
  • Het ontwerp van narrowcasting systemen zal worden erkend als apart onderdeel van AV of IT terwijl ze ook vaak in elkaar geïntegreerd zijn.

Software

  • Er zal een vorm van 'simpele' narrowcasting software komen voor partijen die geen behoefte hebben aan het volledige pakket.
  • Met het ontstaan van werknemer-gerichte netwerken zal er een software migratie plaatsvinden die meer op de werknemer is gericht dan op de detailhandel.
  • We zullen een grotere segmentatie van individuele software pakketten gaan zien die speciaal ontworpen zijn voor specifieke applicaties en industrieën.
  • De integratie van social media zal een nóg belangrijkere rol gaan innemen.
  • Interactiviteit in narrowcasting zal toenemen, en dit gaat verder dan de passieve vorm van interactiviteit die we nu kennen zoals het gebruik van QR codes.
  • Data die vanuit de kijker terug communiceerd wordt naar het narrowcasting systeem zal gebruikt worden als manier om de interactie met de klant aan te gaan.

Hardware

  • De prijzen voor flatscreens zullen tot op een zekere hoogte stabiliseren.
  • Er zullen meer schermen komen met ingebouwde media spelers en met systemen op een chip, gelijk aan het SoC systeem wat Samsung in 2013 introduceerde.
  • 4K zal zijn intrede doen maar zal de komende jaren nog niet domineren omdat de kosten voor content productie en de complexe distributie nog te hoog zijn.
  • OLED zal het (nog) niet overnemen van LCD om verschillende redenen zoals levering, kosten en prestaties.
  • Buitenboord en binnenboord media spelers zullen profiteren van grotere en minder dure SSD schijven.
  • De inzet van videowalls zal naar verwachting verdubbelen.
  • We zullen wat nieuwe variaties zien op de direct-view LED schermen, en ze zullen een stuk gangbaarder worden in de narrowcasting wereld.

Connectiviteit

  • We zullen continue verbeteringen zien in draadloze en mobiele bandbreedte en de betrouwbaarheid daarvan.
  • Een opleving in de USB zal worden gezien als een manier om content in kleinschalige netwerken te verspreiden. Het wordt vaak vergeten, maar kan eenvoudig, effectief en eenvoudig te beheren zijn.
  • Streaming media zal verbeteren nu de video compressie algoritmen naar een hoger level wordt getild.

Operations

  • Het "Just in Time" (JIT) principe zal zijn weg vinden in de narrowcasting logistiek.
  • Project management voor narrowcasting applicaties zal nieuwe instrumenten tot hun beschikking hebben op het gebied van onder andere verkoopondersteuning.
  • Het concept van "managed services" voor grote netwerken zal begrip en acceptatie verwerven.

Welke trends of veranderingen voorspelt u voor narrowcasting in het jaar 2014?

Cat: