Nieuws

Verkiezingsuitslagen op het Empire State Building (video)

nov
18

U kunt het niet gemist hebben: op 8 november vonden de Amerikaanse verkiezingen plaats waarbij Donald Trump verkozen werd tot de 45e president van de Verenigde Staten.

CNN heeft hier op bijzondere wijze aandacht aan geschonken, namelijk door middel van een enorme projectie op het Empire State Building.

Geplaatst door Mirte Kurpershoek lees verder

De narrowcasting voorspellingen uit 'Back to the Future' (video)

okt
27

In de populaire jaren '80 film 'Back to the Future' reist het personage Marty (Michael J. Fox) 30 jaar vooruit in de toekomst, om precies te zijn naar 21 oktober 2015. in deze film probeerde regisseur Steven Spielberg zijn voorspelling weer te geven van hoe wij in 2015 zouden leven. Spielberg had goed ingezien dat er vooral op technologisch gebied veel zou ontwikkelen.

Zo ook op het gebied van narrowcasting en DOOH-advertenties (digital out of home).

Geplaatst door Mirte Kurpershoek lees verder

'Project Everyone' gebruikt narrowcasting voor grootse wereldwijde digitale campagne (video)

okt
12

Project Everyone is een bijzonder project waarvoor outdoor narrowcasting- en reclamebedrijven uit verschillende landen hun beste middelen hebben ingezet. De organisatoren hopen hiermee de grootste digitale reclamecampagne wereldwijd op touw te hebben gezet. De campagne vraag aandacht voor de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Deze zijn bedoeld om extreme armoede in de wereld uit te bannen en de planeet te beschermen voor toekomstige generaties.

Met dit project heeft men geprobeerd de Sustainable Development Goals met 7 miljard mensen te delen binnen 7 dagen door op grote schaal, wereldwijd, krachtige beelden te vertonen.

Geplaatst door Mirte Kurpershoek lees verder

Brazilianen worden beloond voor zingen tegen pinautomaat (video)

sep
15

Deze maand (18 t/m 27 september) wordt in de Braziliaanse stad Rio de Janeiro een van de grootste muziekfestivals ter wereld gehouden: Rock in Rio 2015. De eerste editie van Rock in Rio werd in 1985 gehouden met als topact Queen, de band van Freddy Mercury die toen mateloos populair was.

Nu, 30 jaar later, wordt het festival gesponsord door de Braziliaanse bank Itaú. In samenwerking met deze bank heeft het festival een bijzondere narrowcasting installatie laten ontwikkelen die zowel aandacht vraagt voor het festival als voor de bank zelf.

Geplaatst door Mirte Kurpershoek lees verder

Coca Cola gebruikt narrowcasting op Times Square voor 'What's in a Name' campagne (video)

sep
01

Iedereen kent inmiddels wel de 'Share a Coke' campagne van Coca-Cola waarbij je blikjes en flesjes met je eigen naam erop kon krijgen.

Deze actie heeft Coca-Cola nu naar een heel nieuw level getild door middel van een narrowcastingcampagne op Times Square, New York.

Geplaatst door Mirte Kurpershoek lees verder

Digitale aandacht voor bedreigde diersoorten op Empire State Building (video)

aug
12

In het eerste weekend van augustus heeft de Empire State Building in New York op een bijzondere manier in de schijnwerpers gestaan. Door middel van projectie technologie werden digitale lichtbeelden van bedreigde diersoorten geprojecteerd op de zijkant van de hoge, bekende toren, om hiermee aandacht te vragen voor deze diersoorten.

Volgens de New York Times worden deze beelden ook gebruikt in een opkomende documentaire.

Geplaatst door Mirte Kurpershoek lees verder

Innovatieve "Safety Truck" van Samsung! (video)

jul
17

Dat het participeren in het verkeer niet zonder slag of stoot gaat weten we al jaren. In Nederland zijn er in 2014 maar liefst 570 mensen omgekomen door verkeersongevallen. Na een forse daling van 12 procent in 2013, is het aantal verkeersdoden in 2014 gelijk gebleven. 

Geplaatst door Leslie Stubbs lees verder

Pagina's

Subscribe to RSS - Nieuws