Narrowcasting ingezet als onbemande servicedesk.

Amerikaanse autofabrikant Ford heeft recent de eerste onbemande servicedesk geopend in Albuquerque (VS). Deze servicedesk is in samenwerking met het Japanse bedrijf Panasonic ontwikkeld. Via deze servicedesk hebben klanten nu de mogelijkheid om hun auto 24/7 te brengen en halen.


 

Dit innovatieve systeem bestaat uit een touchscreen, pinautomaat en een geavanceerde kluis die de autosleutels beheert. 

Het gebruiksprincipe is simpel, door middel van een klantenpas kan men toegang krijgen tot het touchscreen. De afspraak die gemaakt is door de klant wordt getoond op het scherm. Op het moment dat de klant deze afspraak bevestigt kan de autosleutel achtergelaten worden in een kluis. Voor klanten die hun auto komen ophalen bestaat er de mogelijkheid om op het touchscreen te zien welke werkzaamheden er aan de auto zijn verricht. Vervolgens wordt na betaling via pinpas of creditcard de sleutel vrijgegeven en kan de klant zijn auto meenemen.

 

Op dit moment bevindt de onbemande servicedesk zich in de testfase. Als de test succesvol blijkt te zijn dan wordt het systeem uitgerold over de rest van Amerika. 

 

Meer weten? Bekijk onderstaand filmpje voor meer informatie!