#Lookup

We gaan een klein stukje terug in de tijd om een opmerkelijke campagne van British Airways uit te lichtten. Deze innovatieve campagne bij het Piccadilly Circus zit vol met technologie en heeft digital out of home adverteren tot een hoger niveau getild. De naam? #Lookup.

 

 


Een groot billboard is zo geprogrammeerd middels antennes dat het precies weet welk vliegtuig passeert. Het vluchtnummer, plaats van herkomst en bestemming wordt bij elke vlucht van British Airways geïdentificeerd. De advertentie is zo getimed dat een jong kind naar boven wijst wanneer een vliegtuig van British Airways passeert. De vluchtgegevens worden hierbij genoteerd samen met een URL. Via de URL kunnen toeschouwers online de bestemmingsdetails bekijken en eventueel zelf een boeking plaatsen via de vliegmaatschappij. De technologie die hierbij gehanteerd wordt is zo geavanceerd dat er zelfs rekening wordt gehouden met de hoogte van de wolken. Indien deze te laag hangen en een vliegtuig hierdoor niet zichtbaar is zal de advertentie niet worden geactiveerd en wordt er dus niets vertoont. De advertentie heeft de Grand Prize gewonnen tijdens de Lions International Festival of Creativity in Cannes. Jurypresident James McGrath noemde het een "buitengewoon" stuk directe communicatie waarvoor geen extra uitleg nodig is.

Nieuwsgierig? Bekijk dan hier het filmpje!