Las Arenas

Op het eerste oog zou je niet verwachten dat er in Las Arenas Barcelona urenlang geshopt, geslenterd en gegeten kan worden. Het gebouw was tot 1977 in gebruik als arena voor stierengevechten en pas in 2011 ging het als winkelcentrum open voor publiek. Arenas heeft meer dan 40.000 vierkante meters voor winkels, recreatie en kantoren. De zes verdiepingen zijn overkoepeld door een ongelofelijk koepel van 27 meter hoog, een van de grootste in Europa. Op de bovenste verdieping is er een uitkijkpunt waar de bezoeker de stad kunt bekijken.


MERLIN Properties, het bedrijf dat het winkelcentrum Arenas in Barcelona bezit vond het na 7 jaar tijd voor een nieuw jasje en wilde meegaan met de tijd. Digitalisering en amusement moesten hand in hand gaan bij het nieuwe project voor het enorme gebouw. TRISON, een multimedia bedrijf, mocht de uitdaging aangaan. Binnen recordtijd en met vele bouwrestricties vanwege het historische pand moesten zij het winkelcentrum omtoveren tot een onvergetelijke digitale ervaring.

Trison heeft gebruik gemaakt van 180 vierkante meter LED-schermen om het gebouw digitale sfeer te geven. 7 grote LED schermen zijn geplaatst op strategische punten zoals ingangen en open ruimtes. Daarnaast wordt er zowel op de vloer en de schotmuren van het centrum van het winkelgebied prachtige digitale kunst vertoond in de vorm van mozaïeken. Een circulair scherm van 64 vierkante meter welke in het centrum op de vloer is gemonteerd is interactief en nodigt uit tot spelen. De Arenas-transformatie betekent het startpunt van een nieuw tijdperk voor het warenhuis, waarin de meer dan 10 miljoen bezoekers die jaarlijks naar het winkelcentrum kunnen genieten van een meeslepende 360 graden-ervaring. Merlin Properties wil hiermee aan de behoeften van de consument voldoen die zweeft tussen de online en offline shopping wereld.

Nieuwsgierig? Bekijk hieronder het filmpje van Trison: