Digitale eerbetoon aan Spock

Na het overlijden van Leonard Nimoy, beter bekend als Mr. Spock uit Star Trek, werd er op digitale billboards een eerbetoon gehouden aan de icoon.

De 15 digitale billboards laten een zwart-wit afbeelding van Leonard Nimoy als Spock in en rond Atlanta, VS zien. Hierin salueert Spock met het welbekende Vulcaanse groet en de tekst “He did”.
He did” refereert naar de woorden die vaak vergezeld gaan met het handgebaar: Live Long en Prosper. Ofwel: leef lang en vaar wel en dat heeft Leonard Nimoy gedaan.

 

“Geleid door onze Art Departement, hebben wij van Outfront Media zo een eerbetoon gehouden aan een man die lang en welvarend heeft geleefd. Miljoenen fans van over de hele wereld hielden van Leonard Nimoy. Onze medium, welke de mogelijkheid geeft om direct te communiceren, is dan een geweldig manier om een eerbetoon te houden aan deze man, daardoor hebben wij onze billboards toegewijd om een simpele maar effectieve boodschap te tonen,” aldus woordvoerster van Outfront Media Carly Zipp tegenover CNN en Digital Signage Today.

 

“Onze digitale billboards zijn een snelle en handige medium om actuele boodschappen te tonen, of het nu gaat om celebraties, een vermiste persoon of een sportwedstrijd”, vervolgde Carly Zipp.

"Dankzij de creatieve teams die wij in huis hebben, hebben wij de mogelijkheid om binnen enkele minuten iets origineels te produceren en op onze billboards te promoten, zodat dit te zien is door meer dan honderd miljoen ogen. Dat is het mooie van het moderne out-of-home, wij zijn overal waar ons publiek naar toe gaat.”

 
Leonard Nimoy overleed aan de gevolgen van COPD, hij is 83 jaar geworden.