Blowing in the wind

Begin 2014 lanceerde de Zweedse apotheek-keten Apotek Hjärtat een nieuwe lijn haarverzorgingsproducten onder de naam Apolosophy. "Laat je haar tot leven komen" was de slogan die bij deze productlijn hoorde. Middels een fantastische campagne hebben ze de producten lijn naamsbekendheid gegeven.

 


Iedereen kent de luchtstroom in een metronetwerk wel. Op het moment dat je staat te wachten en de metro arriveert waait het altijd. Apotek heeft ontzettend slim gebruik gemaakt van dit fenomeen voor een nieuwe campagne. Op diverse plaatsen werden schermen geplaatst uitgerust met ultrasone sensoren. Hierop werden modellen vertoont met prachtig lang haar. Op het moment dat de metro arriveerde wapperde haar haar in de wind en worstelde ze om het op zijn plaats te houden. Nadat de metro tot stilstaan is gekomen is ook het kapsel van het model weer in model. Oorspronkelijk was het een eendaagse campagne, maar vanwege het grote succes is deze 5 volle dagen blijven staan.

Zien waarom deze campagne zo’n succes was? Bekijk hieronder het filmpje